פיטורי המפכ"ל: בן גביר יזמן את שבתאי בשבוע הבא

אבי יעקב No Comments on פיטורי המפכ"ל: בן גביר יזמן את שבתאי בשבוע הבא

אחרי ההדלפות על כך שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יאריך את כהונת המפכ"ל – בשבוע הבא תתקיים שיחת ההדחה. מסתמן כי, השר בן גביר יאשים את שבתאי בכישלון במיגור הפשיעה בחברה הערבית ובאי הקמת המשמר הלאומי

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יזמן בשבוע הבא את המפכ"ל קובי שבתאי ויודיע לו על סיום תפקידו ועל מינוי מפכ"ל חדש בעוד חצי שנה – כך הודלף ל"אולפן שישי". היחסים בין השניים עכורים כבר תקופה ארוכה, ושיחת ההדחה צפויה להיות קשה ולכלול הטחת האשמות. לפי הערכות, בן גביר יאשים את שבתאי בכישלון במיגור הפשיעה בחברה הערבית, וכן על כך שלא קידם את הקמת המשמר הלאומי – למרות רצונו העז של השר.

בנוסף, התפרסם כי השר בן גביר צפוי להטיח בפני המפכ"ל את כך שהוא בחר שלא להגדיל את היחידות ההתקפיות במשטרה כמו יס"מ ויחידת יואב. המועמדים המסתמנים לתפקיד הם: מפקד מחוז חוף יורם סופר, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, הסמפכ"ל אבשלום פלד, מפקד מחוז מרכז אבי ביטון, ומפקד מחוז ירושלים לשעבר יורם הלוי.

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ועדת גולדברג, אינה פועלת שכן השופט גולדברג הלך לעולמו. אליקים רובינשטיין הסכים להתמנות לתפקיד באופן זמני רק לצורך מינוי הרמטכ"ל, אבל בפועל אין כינוס של הוועדה. לפי החלטת ממשלה, מי שצריך לעמוד בראשות הוועדה זה שופט בדימוס של בית משפט עליון, אך יכול להיות שלממשלה הנוכחית זו יהווה אתגר.



0 תגובות